Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wilt u meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

omslagfoto

Dorpsstraat 75, Amstelveen € 31.800,- p/j Verhuurd onder voorbehoud Contact

Beschrijving

Er zijn in Amstelveen maar weinig locaties waar u uw kantoor in een karakteristieke en tegelijkertijd moderne omgeving kunt vestigen. Met gepaste trots bieden wij u daarom deze unieke “turn-key” kantoorruimte op de tweede verdieping en het torentje in "het Oude Raadhuis" van Amstelveen TE HUUR aan.

Het voormalige - gerestaureerde - Raadhuis, dat oorspronkelijk in 1896 gebouwd werd, is tot 1980 in gebruik geweest door de gemeente Amstelveen. De restauratie in 1982/1983 werd begeleid door de architect John Webbers. Na voorzien te zijn van een deugdelijke fundering werd het pand – steen voor steen – in de oorspronkelijke stijl herbouwd.

Met de centrale ligging, op loopafstand van het Amsterdamse Bos en de hoogwaardige horeca terrassen van het Oude Dorp waaronder restaurant "Aan de Poel", wijn-spijsbar "The Wine kitchen", "bar en brasserie ’t Hert" en gezellige winkels zoals kledingzaken, kappers, museum Jan van der Togt en diverse andere winkeliers en dienstverleners, is het object zeer aantrekkelijk om kantoor te houden.

Oppervlakte:
De totale oppervlakte van het kantoorgebouw bedraagt ca. 724 m² b.v.o. Hiervan bieden wij momenteel ca. 153,74 m² v.v.o. “turn-key” kantoorruimte te huur aan, gelegen op de tweede verdieping, inclusief het torentje op de derde verdieping.

Voorzieningen/ installaties:
De kantoorruimte is met oog voor detail hoogwaardig afgewerkt en is onder meer voorzien van:
- Een representatieve hal/entree met koffie- en theefaciliteiten;
- Frisse, recent gerenoveerde “turn-key” kantoorruimte op de tweede etage;
- Airconditioningssysteem;
- Verlichting met stijlvolle armaturen;
- Data-/kabelgoten;
- Twee, volledig ingerichte, gedeelde spreekkamers in het gebouw;
- Een ruime en moderne kantine-/lunchruimte, gelegen in het souterrain;
- Een fraai en transparant trappenhuis met kleurrijke glas-in-lood ramen;
- Eigen toiletvoorziening;
- Ruime pantry-/opslagruimte;
- Een unieke torenkamer met (rondom) fraai uitzicht over Amstelveen (o.a. het Oude Dorp);
- Mechanische ventilatie;
- Het gehele pand is voorzien van isolerende beglazing en te openen ramen.
- Een fraaie en representatieve tuin aan de noord- en zuidzijde van het pand;

Bestemming:
Conform het voorheen vigerende bestemmingsplan “Amstelveen Midden-West”, d.d. 18 februari 2009 was de aanduiding ter plekke “Gemengd” en waren onder meer kantoor-, maatschappelijke- en dienstverlenende voorzieningen toegestaan.

Voor de laatste informatie en/of wijzigingen t.o.v. van de bovenstaande informatie, dan wel voor overige invullingen, kunt u informeren naar de mogelijkheden.

Anderzijds verwijzen wij u naar de gemeente Amstelveen, afdeling Ruimtelijke Ordening, voor uitgebreidere informatie en/of vragen omtrent de bestemming.

Bereikbaarheid:
Komt u met de auto?
Het kantoorgebouw kent een uitstekende ligging ten opzichte van Amsterdam, Luchthaven Schiphol en het Stadshart Amstelveen. Via de Rijksweg A9 met verbindingen naar de Rijkswegen A1, A2 en A4 is een goede bereikbaarheid van alle grote steden in de Randstad.

Komt u met het ov?
Buslijnen 174 en 186 zorgen voor een goede verbinding per openbaar vervoer.

Parkeergelegenheid:
Op openbaar terrein, voor het gebouw. Er is tevens ruim voldoende vrij openbare parkeergelegenheid in de nabije omgeving.

Huurtermijn:
In overleg.

Opzegtermijn:
Wederzijds, met inachtneming van een termijn van 12 maanden.

Contract:
Verhuurders model op basis van de standaard overeenkomst met bijbehorende algemene bepalingen zoals opgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (model 2015) aangevuld met het recht om bepalingen en bijzondere voorwaarden te kunnen wijzigen of toe te voegen.

Huurprijsindexering:
De huurprijs zal jaarlijks worden geïndexeerd. Wijziging van de huurprijs vindt plaats op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau van de Statistiek.

Bankgarantie/waarborgsom:
Huurder zal uiterlijk per datum sleuteloverdracht c.q. huuringangsdatum een bankgarantie conform standaard model ROZ stellen, dan wel een waarborgsom voldoen ter grootte van 3 maanden huurverplichting incl. BTW.

BTW:
Alle genoemde prijzen zijn exclusief te betalen BTW. Verhuurder is bij vastgestelde huurprijs ervan uitgegaan dat deze met BTW wordt belast. Huurder verklaart dat hij voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties zal verrichten. Indien huurder op enig moment niet meer aan dit criterium voldoet, zal ervan rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd, dat het voor verhuurder financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Servicekosten:
€ 25,- per m² te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot, t.b.v.:
- gasverbruik inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht
- onderhoud, periodieke controle en keuring van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s) en rioolpomp;
- onderhoud van brandblusinstallatie;
- onderhoud buitenterrein;
- glasbewassing buitenzijde;
- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Verhuurder is bevoegd, na overleg met huurder, de genoemde levering van zaken en diensten naar soort en omvang te wijzigen of te laten vervallen.

Huurder draagt in beginsel op eigen risico en kosten zelf zorg voor eventuele contracten met o.a.
- schoonmaak ten behoeve van het gehuurde;
- het aanleggen en/of wijzigen van ICT- en/of telefoon faciliteiten;
- het installeren en/of afsluiten van een eventuele gebouwbewakingsinstallatie en/of
alarmopvolging.

Huurbetalingen per:
Betalingen per maand bij vooruitbetaling.

Oplevering:
Oplevering en aanvaarding in overleg.

Energielabel gebouw:
EPA-certificaat labelklasse: C.

Bijzonderheden:
Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan.

De oppervlakte is met grootst mogelijke zorgvuldigheid gemeten, maar biedt geen garantie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Op aanvraag is het NEN 2580 meetcertificaat beschikbaar.

Goedkeuring eigenaar/verhuurder voorbehouden.

Voor vragen, nadere informatie en/of een afspraak tot bezichtiging kunt u contact opnemen met Brockhoff Bedrijfsmakelaars: 020-5437373.
naar boven

Foto's

naar boven

Kenmerken

Bouwvorm Bestaande bouw
Hoofdbestemming Kantoorruimte
Bouwjaar 1983
Energielabel C
Ligging In woonwijk, Wijkwinkelcentrum
Oppervlakte 154 m²
Parkeerfaciliteiten Op openbaar terrein, voor het gebouw. Er is tevens ruim voldoende vrij openbare parkeergelegenheid in de nabije omgeving.
Parkeerplaatsen 0
naar boven

Plattegronden

naar boven

Dorpsstraat 75 bekijken

Bezichtiging plannen?

Plan afspraak
naar boven

Plan uw route

Plan route
Voeg deze woning toe aan uw TomTom
Bakkerij Bank Busstation Café Gemeentehuis
Luchthaven Metro Museum Park Parkeerplaats
Restaurant School Sportclub Supermarkt Tankstation
Taxistandplaats Treinstation Universiteit Winkelcentrum Ziekenhuis
naar boven

Bekijk meer panden in Amstelveen en omgeving

Bekijk alle panden die Brockhoff Makelaars in het aanbod heeft