Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wilt u meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Brockhoff bestaat 50 jaar!
1121683_shutterstock_131224247.jpg

Nieuws Brockhoff

Lees hier de laatste ins en outs van Brockhoff Makelaars.

Berichten over ons of de woningmarkt, verzekeringen of hypotheken in het algemeen.

 

Aan het woord: Social Specialist Sanne

Marketing is onmisbaar bij het verkopen van een huis, ook in deze woningmarkt. Daarom hebben we binnen Brockhoff Makelaars een voltallig marketing- en communicatieteam. Zij houden zich onder andere bezig met hoe de woningen het beste gepresenteerd worden en welke marketingacties ingezet kunnen worden. We geven je graag een kijkje in ons team! Sanne Timmerman werkt vijf jaar als online marketeer binnen de organisatie en heeft zich gespecialiseerd in social media. Zij legt de kracht van de verschillende social media kanalen uit en vertelt hoe deze online communicatiemiddelen en groot aantal kopers en verkopers weet te bereiken. 

83772_brock-blog.png

Wat doet Brockhoff Makelaars met social media?
‘We zijn in ieder geval over te vinden. We gebruiken Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Elk medium heeft een andere doelgroep en dus ook een ander doel. Op Facebook heb je bijvoorbeeld veel woningzoekers die de pagina van een makelaar liken. Zo zetten wij Facebook ook in, waardoor onze volgers vaak als eerste op de hoogte zijn van het aanbod. Instagram is echt een medium voor inspiratie, dus daar delen we foto’s van de mooiste huizen in onze portefeuille. De zoektocht naar interieurinspiratie begint vaak op Pinterest, dus daar willen we ook graag gevonden worden met het aanbod. Zo behalen we het maximale bereik met elke woning.’

Waar let je op bij het plaatsen van berichten op social media?
‘Ik bedenk me altijd dat mensen in hun vrije tijd op social media zitten. Ikzelf scroll bijvoorbeeld ‘s ochtends met een koffietje door de apps heen en als ik ‘s avonds op de bank plof. Wij proberen onze social media uitingen altijd persoonlijk, spontaan en natuurlijk te houden. Als de fotograaf in de woning bezig is, is dit bijvoorbeeld het perfecte moment om een eerste aankondiging van de nieuwe woning te doen en potentiële kopers nieuwsgierig te maken. Het gaat vaak om dat kijkje achter de schermen.’

Is offline marketing eigenlijk nog nodig?
‘Ik denk dat offline zichtbaarheid net zo belangrijk is. Dat wordt vaak vergeten. Als je kijkt naar de verkoopborden in het straatbeeld, dan is dat vaak het eerste wat mensen opvalt. Ook adverteren we regelmatig in lokale kranten. Het gaat om de combinatie tussen off- en online, wij zoeken dat samenspel graag op. Wanneer we adverteren op social media, zorgen we ook voor offline zichtbaarheid in dat gebied. Dit doen we voor zowel het promoten van de woning, als voor onze dienstverlening.’

Vroeger hingen de etalages vol met woningen, dit is nu naar online verplaatst. Vinden er ook online bezichtigingen plaats?
‘Bij ons is alles mogelijk, ook online bezichtigingen! De wensen van de verkoper staan daarin bij ons centraal. We zorgen wel altijd voor een volledig online presentatie. We gebruiken ook 360-graden foto’s, waardoor je letterlijk door het huis heen kunt lopen. Verder zetten we professionele fotografie, woningvideo’s en professionele woning teksten in. Je moet niet vergeten dat het kopen of verkopen van een huis niet zomaar iets is, het is een enorm proces. Dit is ook de reden dat een fysieke bezichtiging met de makelaar enorm belangrijk blijft. Je moet een woning ruiken, voelen en zien.’

Dus eigenlijk krijg je online een gevoel en die wordt offline bevestigd?
‘Juist! Vroeger kwamen mensen redelijk blanco naar een bezichtiging, ze hadden dan vaak alleen wat foto’s gezien. Nu hebben mensen de wijk al gezien via Google Maps en vooraf video’s bekeken van het huis. Daarom hebben we ook ‘verkoper vertelt’ bedacht,een stukje tekst op de website dat door de verkoper is geschreven. Zo kan de echte ervaringsdeskundige vertellen wat de pluspunten zijn aan het huis.’

Hoe blijven jullie relevant voor verkopers?
‘Ik vind dat wij als organisatie enorm voorop lopen in de markt omdat wij elke kans aangrijpen om verkopers op de juiste manier te helpen. We zorgen ervoor dat klanten kunnen genieten van online gemak, ze kunnen online een verkoopgesprek of bezichtiging inplannen, afspraken accepteren en ze kunnen te allen tijde meekijken met ons werk via het online dossier. We benutten alle kansen die digitalisering biedt. Ook als je kijkt naar social media: daar is ons team in gespecialiseerd.

We gaan altijd voor het beste resultaat in het aanbieden van een woning. Dat is ook precies de reden dat ik voor Brockhoff Makelaars werk; de ambitie en passie. Ben je benieuwd naar hoe wij jouw huis verkopen door onze gespecificeerde woningpresentatie of wil je graag een vrijblijvend gesprek inplannen? 
Klik dan hier!

 

Actueel nieuws

  1. Het energielabel, wat betekent het eigenlijk?

    28-2-2022

    Bij het kopen van een woning is het belangrijk om  te kijken naar het energielabel, maar wat houdt het energielabel nou in en hangen er gevaren aan een energielabel met een letter dat pas later in het alfabet komt? In deze blog leggen wij uit wat dit label nou precies inhoudt en waar er rekening mee gehouden kan worden.

  2. naar boven

    Een warm nestje tijdens de wintermaanden?

    5-1-2022

    De komende tijd wordt het steeds kouder en kouder. Het is dan ook erg logisch dat jij er thuis lekker warm bij wilt zitten. Maar aan warmte hangt wel een prijskaartje en deze is de afgelopen tijd steeds meer aan het stijgen. Een goede isolatie is dan ook de oplossing! De warmte die je creëert blijft namelijk binnen en dit zorgt er uiteindelijk voor dat jouw rekening een stuk lager blijft. Een win-win situatie dus! Maar welke soorten isolatie zijn er en hoe kun je deze financieren? Lees snel verder!

  3. naar boven

    Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint! Heeft u de cadeautjes al ingepakt?

    18-11-2021

    Het is weer zover; Sinterklaas is in het land! De komende paar weken zullen de kleintjes weer allemaal in de ban zijn van pepernoten, chocolade munten, schoentjes zetten en natuurlijk de cadeautjes! Voor u betekent het; liedjes zingen zodat de schoenen wel echt gevuld worden, wortels halen voor het paard, want die heeft ook trek en het allerbelangrijkste; Sinterklaas helpen met het inpakken van de cadeautjes. Wilt u graag tips hoe u de cadeautjes op een unieke en leuke manier kunt inpakken, lees dan gauw verder!

  4. naar boven

    Uw thuis: breng de herfst in huis!

    7-10-2021

    Als u naar buiten kijkt, dan weet u alweer hoe laat het is; herfst! De lange, zonnige zomerdagen ruilen we in voor regenachtige, donkere dagen waardoor we het liefst zo veel mogelijk binnen blijven. Hoogste tijd dus om uw huis warm en gezellig te maken. Met onderstaande tips brengt u de herfst in huis!