Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wilt u meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Brockhoff bestaat 50 jaar!
1121030_Content-Gerard-de-Gier_nieuw.png

Column Gerard de Gier

Lees hier de meest de recente blog van Gerard de Gier
Directeur, strateeg, vernieuwer, innovator en generalist
bij de Hoekstra & van Eck Groep

https://www.linkedin.com/in/gerarddegier

1121031_Sfeer_24-7_Verkoop-App_HvE.jpg

Deze app weet wat uw makelaar allemaal voor u doet!


27 januari 2016 - 
Natuurlijk wilt u weten wat uw makelaar allemaal voor u doet om uw huis te verkopen. Dat is helaas lang niet altijd even duidelijk. Wel bij Hoekstra & van Eck. Vanaf nu bieden we iedere verkoper een eigen app waarop het digitale verkoopdossier 24/7 te bekijken is. Zodat u als het ware ‘live’ met ons mee kunt kijken hoe wij ons werk doen!

Deze unieke mogelijkheid boden we al eerder aan via onze website. Hier treft u in een persoonlijk dossier elke bezichtiging, elk bod, wijzigingen in de presentatie, maar ook harde data over het huis. Dat bleek zo’n succes dat wij gezocht hebben naar een nog prettigere oplossing. En daarom is er nu een app, te downloaden in de App-store of via Google Play en geschikt voor zowel mobiel, tablet of pc.

Alles wat te maken heeft met de verkoop van uw huis vind u in de app. Zo hebt u altijd uw huis ‘in uw broekzak’ en bent u nog meer betrokken bij het verkoopproces.

We sturen pushberichten als er een bezichtigingsaanvraag binnenkomt. Het voordeel van een pushbericht is dat we heel snel een afspraak met een koper kunnen regelen. We stellen namelijk graag alles in het werk om uw huis snel en aantrekkelijk te verkopen.

Snel even overleggen of een afspraak inplannen? Daarin waren wij al goed met onze chatservice via de app en onze makelaars die altijd voor u klaar staan. Met deze app is contact echter nog sneller gelegd! In de app zitten alle contactgegevens van jouw makelaar; telefoonnummer en emailadres natuurlijk; allemaal met één ‘touch’ te activeren. Daarmee zijn wij altijd dichtbij!

Gaat nu alle communicatie via app? Natuurlijk niet: we blijven u vooral en graag persoonlijk benaderen. Daarin schuilt volgens ons namelijk de echte kracht van onze makelaars. En door de app krijgen wij juist meer tijd voor het echte persoonlijke contact waarbij we vaker kunnen evalueren om het verkoopproces continu te kunnen verbeteren.

 

Bezichtiging op een hoger level

18 januari 2016 - Nederland voert de lijst met innovatie-volgers aan binnen de EU. De vijfde plek van meest innovatieve landen hebben we bereikt. Dat kunt u op twee manieren interpreteren. Als één van de kleinste landen in Europa staan we op plek 5! Gebrek aan ruimte betekent in dit geval dus zeker geen gebrek aan vrij denken. Want dat is mede waardoor innovatie ontstaat: ruimte in uw hoofd om vrij te denken, anders te kijken naar de wereld om u heen, nieuwe toepassingen kunnen zien voor bestaande systemen en nieuwe systemen of producten kunnen ontwikkelen. 
 
De andere interpretatie heeft betrekking op het aanvoerderschap van de innovatie-volgers. Wij zijn blijkbaar niet zozeer de innoverende partij, als wel degene die bestaande innovaties als beste of liever, slimste kan toepassen. Lijkt mij ook prachtig nieuws! En bovendien heel herkenbaar. Ook in de makelaardij vliegen de innovaties regelmatig over tafel: digitaal bezichtigen, online dossiers en 360 graden foto’s zijn daarvan slechts enkele voorbeelden. Natuurlijk zijn dit allemaal ontwikkelingen die ons werk nog mooier maken en de klant nog beter bedienen. Wij zetten ze dan ook volop in.
 
‘Maar er moet toch meer zijn’, was een gedachte die mij niet meer los liet. Hoe kun je nou innovaties van buiten de makelaardij naar binnen halen en toepasbaar maken? En na de zoektocht naar het antwoord daarop zijn wij er wel uit! We zetten vol in op de kwaliteit van onze bezichtigingen. Bieden meerwaarde voor onze klanten. Zorgen ervoor dat ze vooraf al een mooie indruk krijgen van een woning die ze gaan bekijken. Alsof ze er al in staan en rondlopen door hun toekomstige huis. We zetten ze letterlijk een bril op, een cardboard VR-bril wel te verstaan. We produceren 3D filmpjes van al het beschikbare beeldmateriaal en vertonen dat via smartphone door de VR-bril. Levensecht. Daarmee brengen we onze kwaliteit, maar vooral ook onze service naar een hoger level – om in 3D terminologie te blijven.

Schijn uw lichtje op…

9 december 2015 - Waar piloten – terecht – klagen over laserpennen die hun cockpit in de spotlight zetten en veilig landen in de weg staan, zijn wij wel eens op zoek naar dé laserstraal die de boel uitlicht. In een groeiende huizenmarkt, meer vraag en meer aanbod, blijft het belangrijk onderscheidend te zijn. Hoe zorgen we ervoor dat ‘onze’ huizen opvallen tussen alle woningen die te koop staan. Hoe kunnen we de spreekwoordelijke bomen in het bos gevonden laten worden? Dat doen we nu met onze nieuwe website!

Onze nieuwe website laat zien waar mensen naar zoeken: de emotie achter de hoop stenen. Waarom woont u waar u woont? Weet u nog waarom u het huis gekocht heeft? Waar u nu het meest van geniet? Zaken waar u niet dagelijks over nadenkt, maar waarschijnlijk wel kunt benoemen als er naar gevraagd wordt. Samen te vatten in één woord: sfeer. Daarom maken wij onze woningpresentaties altijd zo persoonlijk en sfeervol mogelijk.

Op onze nieuwe website zoekt u nu op sfeer: wij belichten die elementen die het huis uniek maken en precies weergeven hoe het voelt om daar te wonen. We bepalen samen met de verkoper welke doelgroep perfect zou passen bij het huis. De sfeerelementen die de mensen in die doelgroep belangrijk vinden zetten we in de spotlight. Zowel op de website als in onze brochures. De vormgevers worden gebrieft aan de hand van die sfeerbepalers.

Daarmee plaatsen we het huis als het ware midden in de doelgroep. En zo zoeken kopers hun huis als het ware zelf bij elkaar. Zie de sfeerelementen als bouwstenen die u zelf kiest en waarmee u precies dat huis bouwt dat bij u past. Eigen voorkeuren, gebaseerd op veelgebruikte zoektermen zoals ‘rustig gelegen’, ‘hofje’, ‘jaren dertig’, maar ook ‘ruimtelijk’ en ‘verstopmogelijkheden’ zijn dan hele persoonlijke sfeerelementen die tot uiting komen.

Door ons woningaanbod te koppelen aan deze op sfeer gebaseerde elementen, zijn de huizen nog beter en bovendien sneller vindbaar. Dat is niet alleen voor de verkoper belangrijk, maar biedt de zoeker meer ‘surf-genot’. Wij schijnen daarom ons lichtje op nu ook alle emotionele woonwaarden en zorgen niet voor overlast maar juist voor zoekgemak!

Meer van hetzelfde?

10 november 2015 - Snel nieuw personeel nodig, versoepeling procedures aannamebeleid, geen screening door AIVD nodig? Zo’n 60 agenten zijn via deze weg aangesteld bij de landelijke politiedienst. Inmiddels is de helft alweer vertrokken en weten we dat er - misschien wel mede hierdoor – een aantal agenten ‘gelekt’ heeft naar criminele broeders. Lijkt me geen goed uitgangspunt om het imago, de kwaliteit en integriteit van de politie op te poetsen. Dan blijft het vooral: meer van hetzelfde. Geen kwaliteitsslag.

Ik ben niet zo van het oppoetsen, maar in dit geval lijkt me dat de politie wel wat goodwill kan gebruiken. En dat u dat niet bereikt door enerzijds meer salaris te vragen en anderzijds dit soort misstanden te laten bestaan. Kwaliteit wordt immers voor een groot deel bepaald door de mensen die het werk doen. Daar waar u medewerkers kunt laten uitblinken, ontstaan de mooiste samenwerkingen. Tussen klanten en medewerkers, maar ook tussen medewerkers onderling.

Daarom werken wij met teams. Natuurlijk zijn er medewerkers die heel goed zijn in alle aspecten van het makelaars vak, maar mijn ervaring is dat ook zij vaak een specialisme hebben. Die verschillende specialismen hebben we nu geïnventariseerd. Het blijken er nogal wat te zijn! Waar de één ontzettend goed het contact met kopers kan onderhouden, is een ander meer administratief aangelegd. Waar de ene makelaar als geen ander taxaties uitvoert, kent het maken van digitale presentaties voor iemand anders geen geheimen. Anderen vinden marketing vooral een fijne tool om in te zetten of weten alles van hypotheken.

Al die expertises hebben wij samengevoegd tot multidisciplinaire teams. Elke klant krijgt daarmee wat hij verdient: een groep experts die ieder vanuit hun eigen vakgebied de klant begeleiden, adviseren en ondersteunen. En volgens mij bereikt u daarmee de grootst mogelijke kwaliteit van uw dienstverlening. Mensen laten doen waar ze goed in zijn. Dat begint natuurlijk al bij de selectie van personeel. Waar is iemand nu echt goed in, blinkt hij of zij in uit? Past u vervolgens in onze teams, heeft u echt toegevoegde waarde voor de klant? Aangenomen. Dat zijn onze procedures, onze screening. En dat zorgt voor kwalitatief goede dienstverlening en prettige (ver)koopprocessen voor onze klanten. Wij kiezen heel bewust niet voor meer van hetzelfde maar voor kwaliteit door onderscheiden!

Ziet u wat uw makelaar doet?

9 oktober 2015 - Crisis bij de FIFA. Natuurlijk is het oud nieuws, maar toch ook nog steeds actueel. Hoeveel imagoschade kan een organisatie handelen? Schandaal op schandaal, gebrekkige informatie, verkeerde interpretaties die later weer rechtgezet moeten worden. Kom daar maar eens ongeschonden uit. Lijkt mij een vrij onmogelijke opgave, maar we gaan het meemaken als er een nieuwe voorzitter opstaat. Dat noemen ze bij de FIFA trouwens kiezen. Laten we zeggen dat de te kiezen voorzitter naast geld en macht ook veel lef moet hebben om het boegbeeld van deze beschadigde organisatie te worden. Ze zoeken er eentje waar bovendien geen wanklank over te beluisteren valt. Ingewikkelde zoektocht. Iedereen doet of zegt immers wel eens iets wat hij achteraf bekeken misschien beter niet had kunnen doen. We zijn allemaal mensen. Beperk de schade die dat oplevert: communiceer!

Volgens mij zit het verschil tussen succes of ondergang van een bedrijf of organisatie vooral in helder communiceren. Want als je zegt wat je doet en vervolgens ook doet wat je zegt, zet je een behoorlijke stap richting een positieve beoordeling. Ook al doe je het soms niet helemaal naar goedkeuring van je klant, leg het uit! Wees transparant in het waarom en je maakt veelal vrienden voor het leven.

Precies dát vinden wij zo belangrijk: transparant zijn, laten zien wat we doen. Niet achteraf maar gewoon realtime. Daarom ontwikkelden we een app die direct toegang geeft tot het digitale klantendossier. Wat daarmee niet langer een redelijk statisch administratief bolwerk is, maar juist interactief wordt. De app geeft al onze activiteiten als een timeline weer, zoals bekend van Facebook. De timeline leidt tot betere communicatie en een helder inzicht in alle activiteiten van onze makelaars. In de app kunnen onze klanten ook verkoopbezichtigingen bevestigen. Geen heen-en-weer-gebel meer maar een snelle communicatie. Altijd bij de hand, bij de tijd én transparant.

De app wordt nu door een selecte groep verkopers getest waarna al onze verkopers deze kunnen gebruiken.

#HVE24/7 #huis-verkopen #makelaar #transparant #hoekstra-en-van-eck

naar boven

Afspraak maken?

Plan afspraak